بازدید 30481
درگیری نیروهای ترکیه با «پ.ک.ک»

ادامه پیشروی ترکیه به درون خاک عراق + تصاویر

در پی درگیری هایی که از شب گذشته در بخش «چوکارچا» منطقه «حکاری» بین نیروهای نظامی ترکیه و گروه «پ.ک.ک»، آغاز شد تا ظهر امروز، 26 تن از نیروهای ترکیه کشته و 22 نفر هم مجروح شدند. نزدیک هجده نفر از اعضای «پ.ک.ک» و شمار بسیاری از غیر نظامیان هم در حملات ارتش ترکیه کشته شده‌اند.
کد خبر: ۱۹۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶ 19 October 2011
سرویس بین‌الملل ـ در پی درگیری‌هایی که از شب گذشته در بخش «چوکارچا» منطقه «حکاری» میان نیروهای نظامی ترکیه و گروه «پ.ک.ک»، آغاز شد تا ظهر امروز، 26 تن از نیروهای ترکیه کشته و 22 نفر هم مجروح شدند.



به گزارش «تابناک»، به دنبال این حملات، سربازان ارتش ترکیه، صبح چهارشنبه در تعقیب اعضای «پ.ک.ک» وارد خاک عراق شدند. آن‌ گونه که خبرگزاری کردزبان «فرات‌نیوز»، گزارش داده، «یک گردان» از کماندوهای ترکیه از مرز گذشته و وارد خاک عراق شده‌اند. همچنین نزدیک هجده نفر از اعضای «پ.ک.ک» و شمار بسیاری از غیر نظامیان هم در حملات ارتش ترکیه کشته شده‌اند.




چند ساعت پیش از این اقدام، اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به یک مرکز نظامی ترکیه در جنوب شرقی این کشور در نواحی مرزی عراق حمله کرده و به گزارش منابع امنیتی ترکیه، دست‌کم ۲۴ پلیس و سرباز این کشور را کشته بودند.

این حمله‌ها هم زمان با سلاح‌های سنگین و از جانب هشت گروه از ساعت یک نیمه شب آغاز شد و تا ظهر امروز ادامه داشت. نیروهای ترکیه نیز در مقابل، دامنه حملات خود را از مرزهای ترکیه فراتر برده و به درون کردستان عراق وارد شدند.

بنا بر این گزارش، شدت این حملات به اندازه‌ای بود که فضای رسانه ای ترکیه را تحت‌الشعاع خود قرار داد. بیشتر سیاستمداران نسبت به این مسأله واکنش نشان دادند. احزاب گوناگون با تشکیل نشست‌های فوق‌العاده به بررسی ابعاد این موضوع پرداخت و درباره آن موضع‌گیری کردند. همچنین «نجدت اوزل»، رئیس نیروهای مسلح این کشور برای بررسی و کنترل عملیات شخصا به در محل حاضر شد.



پس از این رخدادها، ورود و خروج به شهر چاکاریا از طرف مسئولان تحت کنترل قرار گرفته و نیروهای نظامی ترکیه با عملیات زمینی و هوایی به تعقیب و درگیری با «پ.ک.ک» پرداختند. از مهمترین بخش‌هایی که درگیری در آن بیشتر به چشم می‌خورد، دهکده «کازان» و منطقه «صابیر» و کوه‌های پیرامون است.



در همین باره، اردوغان موضعگیری کرد و گفت: «برای کشته شدگان طلب رحمت می‌کنم و امیدوارم مجروحان حادثه هر چه زودتر شفا یابند. به خاطر این رخداد، مجبور شدم تا سفر رسمی خودم را به قزاقستان لغو کنم.


او ادامه داد: «دوستان و دشمنان باید به خوبی بدانند که ما چنین حملاتی را هرگز تحمل نخواهیم کرد، بلکه ما تا آخرین نفس در برابر این حملات ایستادگی می‌کنیم».



آخرین گزارش‌ها حکایت از این دارد که پیشروی نظامیان ترک در خاک عراق، همچنان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۰
ترور و توسل به خشونت در هر شکلی و با هر توجیهی که همراه باشد محکوم و مذموم است.امیدوارم ترکیه نیز مانند ایران در ریشه کن کردن گروهک تروریستی پ ک ک موفق بوده و شاهد کشته و به شهادت رسیدن سربازان بیگناه نباشیم
لعنت بر هرچی تروریسته
چاه نکن بهر کسی (سوریه) اول خودت بعدا....
به نظر من ماجرای حمله اخیر به سربازان ترک یک سناریو از طرف آمریکا و با همکاری ترک هاس چون آمریکا خیلی وقته داره تلاش می کنه که بعد از خارج شدن از عراق پای ترک ها که غلامان گوش به فرمان آمریکایند به عراق باز کنه و با این سناریو افکار عمومی ترک ها رو می خوان جلب کنند !
لعنت به این گروه پ ک ک که چیزی جز حمله و قتل و غارت نمی فهمن...
تاب ناک عزیز ممنون از زحمات شما ، اگر لطف کنید بیشتر در مورد این گروه اطلاع رسانی کنید ممنون می شم.
تروريست،تروريست است از هر قماشي كه باشد بايد ريشه آن خشكانده شود
حالا چماق و هویج امریکایی صهیونیستی رو بچشید
یک نکته انسانی و نه سیاسی:
آقای اردوغان مسلمان، چطور آزادی رو واسه فلسطین می خوای اما واسه بیست میلیون شهروند کرد کشور خودت نمی خوای؟راحت هزاران غیرنظامی کرد رو به خاطر مطالبه ابتدایی ترین اصول حقوق بشر شکنجه و قتل عام می کنی و بعد هم ادعای حمایت از فلسطین و نفی نژادپرستی رژیم غاصب اسراییل! واضحه وقتی آزادی از انسان ها گرفته بشه نتیجش همینه.
جالب است ،اردوغان به بشار اسد توصيه ميكند ، خويشتن داري كند ! اما خودش از عدم تحمل حرف ميزند ، البته كاملأ در اين مورد حق با آقاي اردوغان است ، به شرط آنكه ايشان هم براي ديگران و از جمله دولت سوريه حق مقابله با اعمال تروريستي را قانوني و محترم بشمارد .
با تروریست باید همین طوری برخورد کرد
رژیم نژادپرست ترکیه، باید به اشغال کردستان پایان دهد.
اردوغان هم باید بداند تا زمانی که حقوق اجتماعی یک سوم از جمعیت ترکیه را نادیده بگیرد و کمترین حقی برای آنها قائل نباشد متاسفانه این کشت و کشتار ادامه پیدا خواهد کرد و تاوانش را ملت فقیر و بدبخت ترکیه باید بدهند. ناسلامتی ادعای رهبری منطقه و حل بحرانهای جهانی را نیز یدک میکشد که خیالی باطل و ادعایی عبث بیش نیست.
عالی بود.
تنها راه حل مساله ی کردستان ترکیه توجه به خواستهای آنان است.مردمی که نزدیک به سی سال مبارزه کرده اند،حتما دلیلی داشته اند.به فقر مردم کردستان بنگرید.
ناتو در حال تجهيز و اسلحه رساني و اموزش پ-ك-ك از طريق ارتش تركيه است!!!!!!!!!!!!!!
خدا يا تو كمك كن به ما با اين جلادان!!!!!!!!!!!
این تاوان کسانی است که مزورانه به خیال خام خودشان منتظر اسیب رساندن به ایران هستند هر دو طرف از هم بدترند
پ ك ك بايد از بين برود چون صلح و آرامش را بر هم ميزند و جان انسانها را تهديد مي كند
حالا تركيه بازهم به مخالفان بشار اسد جا بدهد و حمايتشان كند. به نظرم تركيه دارد تقاص خيانت به سوريه را مي پردازد. ديگر مثل گذشته اعتقادي به دولت اسلامگراي تركيه ندارم.
تروريسم عاقبتي ندارد.
اردوغان غرور بی جا و خنده دار داره...
اردوغان حقته. برا بقیه خاستی حالا بخور
افرین بر اردوغان
خوبه؟
بیخود نبود اسرائیل بدون درنگ زد کشتی آزادیشون رو کتلت کرد؛ از ارتش بی بخار ترکیه خبر داشت...
البته اقای اردوغان از اقدامات بشار اسد انتقاد میکنه و ادای ادم خوبه رو در میاره
اما خودش عملیات نظامی و رو راحت انجام میده و کسی هم نمیگه چرا
من طرف پ.ک.ک نیستم ها امااین
اردوغان از سیاست فقط فریبکاریشو بلده
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی